Toolkit produktového vlastníka

Produktoví vlastníci to nemají jednoduché. Tlak ze strany klientů, konkurence, vlastního managementu a nakonec i z týmu se významně podílí na nepřipravenosti backlogů pro týmy. Ty tak pozdě dostávají informace o směřování produktu, což se často projevuje ve zvýšené chybovosti nebo neakceptaci řešení.

product owner produktovy vlastnik

Na agilním produktovém managementu miluji způsoby tváření produktu, které byly do Agile importovány z jiných oblastí lidské činnosti. Např. persony z marketingu, lean canvas z prostředí start-upů, lean sturt-up z byznysu pro rychlou validaci obchodních záměrů.

Ve ScrumDesku tyto techniky používáme již několik let. Sami jsme si prošli vývojem, který využil aktuálně dostupnou chytrou technologii, ale stále jaksi zapomínal na potřebu soustředit se na obchod, klienty a jejich problémy. Nezačínat řešeními, ale problémy.

Změna nastala až po jedné konferenci, kdy se mě účastník zeptal, co to vlastně děláme. Dostal odpověď, ba dokonce i správnou a pravdivou. Měla však jeden důležitý problém. Byla strašně dlouhá, složitá. A potenciálního klienta vypnula.

Právě tady jsme objevili Lean Canvas a elevator statement. Od nich jsme se dostali k personám. A od nich k Impact mapping. A od něj k user story mapping. A abychom se dozvěděli, zda nám záměry vycházejí, začali jsme se zabývat pirátskými metrikami, jejichž výsledky nás přivedly zpět na začátek k validaci pomocí Lean Startup.

Tyto postupy jsme již mnohokrát vyzkoušeli i během mentoringu vývojových týmů. Naposledy jsme pomocí nich pomohli klientovi realizovat první iteraci produktu dodanou již po několika dnech, která následně pomohla přesvědčit investory o obchodním záměru.

Ve slovenských firmách obvykle honíme hodiny, byznys a neustále řešíme operativu. Ale toto IT lidi neuspokojuje. Lidé chtějí chodit do práce pro pocit dobrého výsledku, který pomůže. Nejen strávit dalších osm hodin v práci.

I proto jsem o tomto toolkitu přednášel na konferenci ScrumImpulz 2015. Doufám, že vás navede tím správným směrem.

PřednáškaPrezentaceProduct Owner

Mohlo by vás zajímat

Jak nepsat požadavky v Agile

Jak nepsat požadavky v Agile

Jak správně psát požadavky v Agile? Vyvarujte se typických chyb při psaní user story....

Continuous Delivery Pipeline je tepnou SAFe

Continuous Delivery Pipeline je tepnou SAFe

Pokud je PI Planning „tlukotem srdce" SAFe, CDP je jeho hlavní tepnou. Představuje způsob řešení nových funkcionalit...

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechte si ujít výběr toho nejlepšího z Agile, s čím se setkali naši mentoři. Nejen ze světa produktů, vývoje, tipů a triků, ale občas i humoru. Posíláme pravidelně jednou za čas  #QualityOverQuantity

Poslat na

zpracováním osobních údajů

Děkujeme