Scrum Guidelines: Stručný návod ke Scrumu

cover

Scrum Guidelines jsme publikovali už v roce 2011, ale jaksi jsme na tento materiál pozapomněli. Přitom na kurzech se účastníci na něco takového neustále ptají. Při začátcích s Agile lidé hledají jednoduchý návod ke Scrumu, který jim umožní začít s Agile transformací rychleji a především smysluplně a správně.

Scrum Guidelines návod

V roce 2011 jsme ve ScrumDesku pomáhali prvním Agile týmům na Slovensku a právě tehdy jsme sepsali krátký materiál určený pro Produktové vlastníky, Scrum Mastery, agilníny týmy a jejich lídry, který obsahuje:

  • Popisy artefaktů.
  • Jak má vypadat struktura produktového backlogu.
  • Popis Scrum ceremonie, čeho se má na nich dosáhnout, kdo má co udělat, jaké vstupy je třeba připravit, jaké nástroje použít, jak dlouho má takové setkání trvat.
  • Agendy pro schůzky.
  • Popisy odpovědností role Scrum Master a Product Owner.
  • Kontrolní seznamy pro Scrum Mastra.
  • Malý slovník pojmů Agile.
  • A další tipy jako například. popsat strategii produktu a pod.

Naším záměrem nebylo popsat Scrum podobně jako v jiných materiálech a knihách. Snažili jsme se zaměřit na tým, který potřebuje rychlý návod. Dokument Scrum Guidelines zdarma stáhnete na webu Scrumdesk.com.

AgileNávodScrum

Mohlo by vás zajímat

Bezpečný Agile: SAFe 5.1

Bezpečný Agile: SAFe 5.1

SAFe nevyřeší žádný z vašich problémů, ale ukáže vám všechny, které máte....

Retrospektiva není jen o efektivitě

Retrospektiva není jen o efektivitě

Lidé chtějí být lepší Retrospektiva je jednou z nejdůležitějších a zároveň nejvíce podceňovaných ceremonií...

Jak správně stanovovat OKR (Objectives and Key Results): 25 ne a 5 ano

Jak správně stanovovat OKR (Objectives and Key Results): 25 ne a 5 ano

Udělejte revizi vašich OKR Cíle a klíčové výsledky (Objectives and key results, OKR) ve firmě neovlivňují jen vývojové...

Novinky

Naše Agiloviny

Nenechte si ujít výběr toho nejlepšího z Agile, s čím se setkali naši mentoři. Nejen ze světa produktů, vývoje, tipů a triků, ale občas i humoru. Posíláme pravidelně jednou za čas  #QualityOverQuantity

Poslat na

zpracováním osobních údajů

Děkujeme